ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО НА ЕС ЗА 112
112 се превръща в единния европейски номер за спешни повиквания през 1991.
В правилата на ЕС за телекомуникациите доведоха общи задължения за 112:
- гарантира, че европейските граждани да получат по-добър достъп до 112, не само от традиционната телефония, но и използването на нови технологии (като VoIP);
- оператори трябва да предоставят информация за местоположението на повикващия аварийните служби;
- подобряване на достъпа до 112 за хора с увреждания.
- Държавите-членки трябва да гарантират, че потребителите на фиксирани и мобилни телефони, включително телефони, са в състояние да се обадя на 112 безплатно;
- Повиквания 112 трябва да бъдат подходящо отговаря и се реагира, независимо от това дали съществуват други номера за спешни повиквания в дадена страна;
- Държавите-членки трябва да гарантират, че службите за спешна помощ са в състояние да установят местонахождението на лицето, обажда 112;
В регламента Роуминг задължава роуминг доставчици на услуги за изпращане на SMS за хората, които пътуват до друга страна от ЕС с информация за европейския номер за спешни 112.
СЪТРУДНИЧЕСТВО С
НАЦИОНАЛНИТЕ ОРГАНИ
Европейската комисия работи заедно с националните органи, за да се гарантира правилното прилагане на 112:
Комисията изисква от държавите-членки да събират и предоставят подробни данни за изпълнението на 112 през съобщения КОКОМ. Последният доклад КОКОМ на 112.
Експертната група за спешните повиквания (EGEA) се състои от държавите-членки, длъжностни лица, представляващи центрове на Бърза помощ, гражданска защита и телекомуникационни органи.
Групата се събира в Брюксел на всеки няколко месеца. Групата се стреми практически решения на проблемите, срещани от службите за спешна помощ на местно, регионално и национално ниво, и се занимава с въпроси, свързани с прилагането на нови технологии за комуникация с аварийни услуги.
Процедура за нарушение по 112
Европейската комисия гарантира, че европейските правила за 112 са правилно прилагани в Европейския съюз и стартира 17 процедури за нарушение срещу държавите-членки, които не са изпълнили съответните изисквания на законодателството на ЕС. Всички случаи са затворени след корективни мерки в съответните страни (виж таблицата). Проблеми включени липсата на достъп до номер 112, липсата на достъп до информация за местоположението на повикващия и степента на ефективност за реагиране и отговаряне на повиквания 112.
Европейската комисия продължава да следи за правилното прилагане на правото на ЕС по 112 и предприема правни действия, ако е необходимо...OP+